miércoles, 19 de mayo de 2010

Harry Potter i el pres d'Azkaban

Títol original: Harry Potter and the prisoner of Azkaban
Génere: Fantasia / Aventures.
País: Regne Unit
Any: 2004
Director: Alfonso Cuarón (un segment de "Paris, je t'aime", Y tu mamá también)
Intèrprets: Daniel Radcliffe (December Boys, My Boy Jack), Emma Watson (Ballet Shoes), Rupert Grint (Cherry Bomb, Driving Lessons), Gary Oldman (Drácula, El Libro de Eli), Dvid Thewlis (El niño con el pijama de rayas, Veronika decides to Die), Tom Felton (The Borrowers, Anna y el Rey). [les pel·lícules amb el títol en anglés són les que no s'han estrenat a Espanya en l'actualitat]
Argument: Un cop més, Harry Potter torna a l'escola de magia Hogwarts, preparat pel seu nou curs amb els seus amics. Però aquesta vegada es veurà sorprés per un presoner que ha fugit de la presó més temuda pels mags, Azkaban, que l'està buscant.
A més, tindrà que enfrontar-se als dementors, els guardes de la presó d'Azkaban, que vigilen Hogwarts, que tenen una estranya deria en molestarlo a ell, i aprendre a defensar-se d'aquests amb l'ajuda de Remus Lupin, el nou profesor de Defensa Contra les Arts Obscures. Aquest, a més, li explicarà coses dels seus difunts pares.
Puntuació: 7'5/10
Curiositats:
-Michael Gambon interpreta per primera vegada al director de Hogwarts, Albus Dumbledore, ja que l'actor anterior (Richard Harris) va morir després de rodar Harry Potter i la càmara secreta.
-Al final de la pel·lícula, es por observar que l'Emma Watson (Hermione) porta la mà envenada per que se l'havia trencada durant el rodatge.
-Després de rodar la tercera part de la saga, Alfonso Cuarón no va poder continuar amb la quarta pel poc temps entre rodatge i rodatge. Per alguna casualitat, es va oferir la continuació al millor amic d'aquest, Guillermo del Toro (El Laberinto del Fauno, Blade II), que es va negar per que la saga no era tant fosca com a ell li agradaria.
-Després d'aquesta pel·lícula, Harry Potter va començar a abandonar la visió infantil que donava a les dos primeres parts. A més, molts actors aconseguiren alguns canvis: l'Emma Watson va començar a poder dur un pentinat menys horrible que a les altres, Tom Felton va poder deixar de dur tanta gomina...
-És una de les pel·lícules que més ha agradat als fans, que més tard s'han decebut molt amb les noves pel·lícules (la 5ª i la 6ª) amb la direcció mecànica de David Yates.

6 comentarios:

  1. Quina pena q em fa la Watson, s'ha de ser "torpe" per trencar-se la ma durant el rodatge, no m'hi vaig fixar en que la tenia trencada...

    Va fer b el G. del Toro... i te rao, HP hi ha massa "amor" no hi ha tanta acció com m'agradaria... Si es k amb un engominat/gallina a la peli, com volen donar acció?

    La qualificació la baixaria a 7, encara que ha estat molt millor q les altres.

    adéu! :P

    ResponderEliminar
  2. Per qué creus que es mereix només un 7?? Jo crec que es mereix el 7'5 com a mínim, no sé...
    I això del engominat ja no comptava, en Guillermo del Toro li van oferir rodar la 4ª, quan en Draco no portava gomina!!

    ResponderEliminar
  3. No sigueu tiquismiquis, tots plegats, la peli estava bé. Per mi les millors són aquesta i la primera. Jo a aquesta li poso un 8, contant també l'èxit de taquilla que va sopusar (també és normal, la saga Harry Potter sempre ha tingut molts seguidors frikis, arreu del món).

    ResponderEliminar
  4. Hola.
    Sincerament a mi no m'agraden gaire les pel·lícules de Harry Potter, no se les trobo una mica pesades ja. Les primeres molt bé però les últimes ja una mica no se.. espero que m'entengueu. jeje
    Heu vist la última pel·lícula que va sortir?
    A mi no em va agradar a part que va ser molt llarga no et treien conclusions de res nomès que moria el professor. jeje
    Però bueno no dire tot dolent de Harry Potter que en les primeres pel·lícules d'aquests vaig estar una mica enganxada , jeje
    M'agradava l'hermion. Però el que sempre em pregunto d'aquests pel·lícules és: perquè el protagonista és en Harry si la majoria de les coses les soluciona l'Hermion? jjee
    bueno me'n vaig a sopar. adeuu!!

    by: Laura

    ResponderEliminar
  5. Si, hem vist les noves pelis.. i són molt pesades per que el nou director és una merda!! (comentar constructiu??) En David Yates només es fixa en avança la peli de forma seria i ficar el que la gent vol veure.. pero ho fa malament, per això les noves es fan tant pesades.
    JO crec que en Harry es el prota per que es l'únic que té alguna cosa d'especial... (la cicatriu), a les seguents pel·lícules (dues més, es divideix l'ultima part) crec que farà encara menys.
    Merci pels comentaris!

    ResponderEliminar
  6. Suposo que tens raó en això de que les noves pelis són pitjors que les primeres (ja he dit abans que la meva preferida és la primera). Pel que fa al comentari de la Laura... Au, va, la Hermione no enganxa al públic, diria que hi ha més gent que la odia que pas gent que li cau bé, el que té posat més d'heroi (tot i que al principi pot semblar un antiheroi) és en Harry, el protagonista està ben triat. També em direu "Per mi el protagonista ideal seria en Draco Malfoy"!! No us ho negaré, "gent rara"! ¬¬"

    ResponderEliminar